Info niaga

Rangkaian pengedaran pelbagai produk Pekasam AnnissA oleh pemborong dan pengedar yang kini terdapat di seluruh Malaysia. Juga jaringan rangkaian perniagaan dan rakan niaga pembuat / pengusaha pekasam AnnissA Global seluruh Malaysia. Bagi yang ingin menjadi pemborong, pengedar atau penjual Pekasam serta Ikan Kering, hubungi atau whatsapp ~ 01137870087 & 0125315488 ~ Puan AnnissA

Rabu

Universiti

Universiti - Pekasam Annissa, bukan hanya pelajar yang masuk universiti, pekasam Annissa pun masuk unversiti. Usaha yang serius oleh Annissa Global bagi memastikan produk atau pekasam yang dikeluarkan mengikut garis panduan yang ditetapkan. Kearah pengiktirafan kualiti pekasam yang di keluarkan, penyelidikan oleh pihak universiti telah dibuat. Walaupun dalam bentuk khidmat nasihat dalam pemprosesan produk pekasam khususnya berkaitan 'food technology' dan pekasam Annissa diproses berasaskan biotechnology.
Proses pembuatan pekasam Annissa yang mengekalkan konsep tradisional iaitu rasa yang masam pada pekasam dan rasa masam pada pekasam Annissa adalah dengan menggunakan Asam Gelugor dimana nama saintifiknya ialah  Garcinia atroviridis. Acid Hydroxy Citric (HCA) dari akstrak asam gelugor secara semulajadi amat baik untuk kesihatan. Inilah perbezaan yang begitu ketara antara produk pekasam yang lain dengan pekasam Annissa.