Info niaga

Rangkaian pengedaran pelbagai produk Pekasam AnnissA oleh pemborong dan pengedar yang kini terdapat di seluruh Malaysia. Juga jaringan rangkaian perniagaan dan rakan niaga pembuat / pengusaha pekasam AnnissA Global seluruh Malaysia. Bagi yang ingin menjadi pemborong, pengedar atau penjual Pekasam serta Ikan Kering, hubungi atau whatsapp ~ 01137870087 & 0125315488 ~ Puan AnnissA

Rabu

Pekasam Annisa - make movies

Pekasam Annissa - make movies, dari bengkel belakang rumah kini dah jadi studio rakaman produksi perfileman. Melangkah setapak kehadapan, Pekasam Annissa kini telah terpilih dalam program keusahawanan di TV. 
Pekasam yang sebelum ini hanya produk kampung yang kurang popular, hanya makanan sebahagian kecil masyarakat dan mungkin kurang dikenali. Namun kini sudah menjadi pilihan ramai setelah ianya diketengahkan, dikomersialkan dan ditambah nilai / value added. 
Pekasam Annissa menjadi tumpuan media setelah menjalankan R & D dengan pihak Universiti dalam kajian bagi meningkatkan kualiti pekasam dengan nilai tambah iaitu penggunaan Assam Gelugor dimana nama sainstifiknya Garcinia atroviridis yang menghasilkan secara semulajadi asid sitrik, asid tartarik, asid malik, asid askorbik, asid hidroksisitrik, flavonoid, serat, vitamin dan mineral. Asid askorbiknya berperanan sebagai antibakeria. Daunnya pula mengandungi serat, karbohidrat, alkoloid, vitamin dan mineral. Manakala dengan penggunaan daun, bunga atau buah asam gelugur dapat menurunkan darah tinggi, merawat kencing manis, berat badan berlebihan, tidak selera makan dan sakit jantung. Buah, bunga dan pucukmya boleh bertindak sebagai antioksidan dan awet muda.
Value added / nilai tambah dimana meningkat kualiti pekasam keluaran Annissa Global dimana kini menjadi satu produk makanan yang baik untuk kesihatan.
Pekasam Annissa boleh didapati dengan mudah melalui pesanan di talian 013 255 2000 samada pesanan secara borong atau secara runcit. Annissa Global Sdb Bhd mengalu-galukan rakan niaga seluruh Malaysia bagi sama-sama memasarkan produk pekasam Annissa.